Martin Peš

Chci skutečně rovnostářskou společnost

23. 11. 2009 23:31:17
Tak podle průzkumu veřejného mínění jen 19% Čechů si myslí, že příjmy by měly být závislé na úsilí jednotlivce. V módě je rovnost. Ale vážení rovnostářští spoluobčané, proč se při zavádění rovnosti zastavovat jen u příjmů?
Můj soused Karel má krásný dům s upravenou zahradou. Vedle jeho domu ten můj dům s padající omítkou a zarostlou zahradou vypadá značně uboze. Je sice pravda, že soused Karel tráví veškeré své volné chvilky prací na zahradě a na zvelebování domu, kdežto já jsem na tom svém pracoval naposledy před dvěma měsící, kdy jsem lepící páskou připevnil padající okap. Nicméně bychom si přeci měli být rovni a stav našeho obydlí by neměl odpovídat našemu vynaloženému úsilí, že? Proto bych chtěl, aby můj dům vypadal jako jeho. Pokud by to nebylo možné, tak by alespoň ten jeho dům měl vypadat tak jako ten můj a basta.

Soused Josef, který dlouho šetřil, si teď pořídil nové auto, oktávku kombi se stříbrnou metalízou, každý den ji omývá a leští a pyšně s ní popojíždí po našem městečku. U Penny marketu vždy schválně zaparkuje vedle mého oprýskaného favorita a za ležérní chůze elegantním namířením ruky dálkově zamkne svého miláčka. A to už vůbec nechci zmiňovat auto, jaké má pražák, co sem jezdí na chatu. Kde ty lidi na to berou? Auta by měli mít všichni stejná, jsme si přeci rovni. Byl by to ekonomický zlepšovák. Dovozy by se zakázaly a Škodovka by vyráběla jen jeden typ auta a to na pořád. Přeci by nemohla příjít s novějším modelem, co by si počali ti chudáci, co by jezdili ve starém modelu. Ušetřilo by se na výrobních linkách a na vývoji a za ušetřené peníze by se zvedli sociální dávky.

Soused Václav vystudoval vysokou školu. Ve spořitelně ho oslovují pane inženýre a mě jen pane Voříšku. Ješte navíc si sedí v teplé kanceláři, když já makám v mrazu na stavbě. A určitě bere více peněz. Je sice pravda, že zatímco on po večerech studoval, já chodil hrát kulečníkovou ligu do hostince U zeleného stromu, což mi konec konců připadá mnohem záživnější, než večer strávený nad hromadou nějakých přiblblých knížek. Ale jsme si přeci rovni, tak proč on by měl mít lepší vzdělání než já? V české populaci by se měl najít jedinec s nejmenším IQ a tomuto IQ bychom měli přizpůsobit naši vzdělávací soustavu. Aby nikdo nevyčníval. Určitě bychom pak mohli zrušit vysoké a střední školy a ze základní školy by nám patrně stačil jen první stupeň. Možná bychom si mohli tedy ponechat plzeňskou právnickou fakultu, kde díky pokrokovému smýšlení časti vedení fakulty již dnes může získat titul opravdu každý. Peníze ušetřené ve školství bychom pak mohli použít na zvýšení důchodů.

Politiky bych zrušil úplně. Vždyť pokud by se to povedlo a lidé si byli skutečně rovni, politici si stejně budou rovnější. Tak tomu u nás vždy bylo. Za ušetřené peníze bychom mohli zvednout podporu v nezaměstnanosti.

Málem bych zapoměl, soused Vojta má hezčí manželku. Jak jen tohle by šlo zařídit...

Autor: Martin Peš | karma: 42.94 | přečteno: 5044 ×
Poslední články autora